تبلیغات
حریم - انتظار حق

حریم

جمعه 8 مهر 1390

انتظار حق

نویسنده: حریم   طبقه بندی: كلامی و اعتقادی(امامت)، امامت (مهدویت)، 


ولقد كتبنا فی الزبور من بعد الذكر أن الأرض یرثها عبادی الصالحون؛ سوره انبیاء، آیه 105

 در غروب گاه عصر فعلی، آن گاه که شهریاران این دیر جمله دزد شده اند، امیر کائنات از برهمن بوجود آمده و او را «کَلکی» نام خواهند گذارد؛(bhagaraia puranal,3,26)

پس از ظهور سوشیانس، گیتی پر از عدل و حکمت گردد. سعادت روی آورد. اندیشه و گفتار و کردار نیک ظفر یابد. جهان از دروغ پاک شود. خشم نابود گردد. راستی به دروغ چیره آید و منش ناپاک از منش پاک شکست بیند. امشاسیندان خرداد و امرداد، دیوهای گرسنگی و تشنگی را براندازد. اهریمن بگریزد؛ (زامیاد یشت، بندهای 88-96)

مسکینان را به عدالت داوری خواهد کرد و به جهت مظلومان، زمین را به راستی حکم خواهد نمود. کمربند کمرش عدالت خواهد بود و کمر بند میانش امانت؛ (تورات، اشعیاء نبی، فصل11، آیات 4و5)

آن گاه پسر انسان را بینید که با قدرت و جلال عظیم بر ابرها می آید و در آن وقت فرشتگان خود را ازجهات اربعه، از منتهای زمین تا اقصای فلک فراهم آورد؛ (انجیل مرقس، باب13، شماره 26)

پس بیدارباشید؛ زیرا نمی دانید که در چه وقت صاحب خانه می آید.در شام یا نصف شب و یا بانگ خروس صبح . مبادا ناگهان آمده و شما را خفته یابد. اما آن چه را به شما می گویم به همه می گویم این که بیدار باشید؛ (انجیل مرقس، باب13، شماره 35)

ثابت بن دیناراز امام سجاد و ایشان از امام حسن و ایشان نیز از امیرالمومنین علیهم السلام روایت نقل می کند که آن حضرت فرمود: رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:

امامان پس از من دوازده نفرند که ای علی نخستین از آنان تو هستی و آخرآنان نیز قائمی است که خدای تعالی به دست قدرت او مشرق ها و مغرب های زمین را فتح خواهد کرد؛ (کمال الدین، ج1، ص282، ح35)

مطالب فوق، پاره ای از اظهاراتی است که از ادیان مختلف و در قالب های متعدد پیرامون مصلح و منجی آخرالزمان مطرح شده است که خود نشان گر قطعی بودن بحث منجی و موعود درمیان  ادیان بزرگ الاهی است. بیاناتی که لزوم طرح آن در هر برهه از زمان و توسط انبیاء الاهی احساس شده است. اما به راستی چرا ادیان الاهی به بحث پیرامون منجی و موعود پرداخته اند به ویژه به این گستردگی؟

در جواب باید گفت: انبیاء الاهی از آدم تا خاتم و اوصیاء نبوی از علی تا عسگری علیهم السلام، هدف تمامی آنان رساندن جوامع بشری به بندگی خداوندی است که هدف از خلقت بوده است. هدفی که با بر پا شدن مساوات، برادری، برابری و عدالت در میان اهل زمین کامل می گشت. هدف هایی که در قالب تزکیه نفوس و تعلیم کتاب و حکمت باید متجلی می گشت. ولی نه تنها مردم در عصر  انبیاء سلف و اوصیاء خلف علیهم السلام پذیرش و آمادگی دین حق و حکومت واحد جهانی را نداشتند، بلکه علاوه بر مخالفت با اجرای قوانین الاهی بر عرصه زمین، عرصه را بر پیامبران الاهی تنگ کرده و آنان را به شهادت می رساندند. از این رو محقق شدن هدف نهایی خلقت به صورت آمال و آرزو برای حجت های الاهی و پیروان آنان گشته و با همان آرزوی درونی، چشم امید به آمدن منجی الاهی و آن مصلح خدایی و آن امام ربانی داشتند و دیگران را نیز با بشارت به آمدنش و ظهور موفور السرورش و به برپا کردن عدل و قسط در عصر حضورش، بارقه امید را در دل آنان تابانده و رسیدن خلق به هدف نهایی آن و برپایی عدل وقسط توسط مصلح کل را مژده داده اند.

حال وظیفه ما در قبال موعودی که محققا خواهد آمد و همان نقشی که رسول خدا صلی الله علیه و آله در ابتدای ظهور اسلام و برای گسترش آن داشته و گام هایی را که برای احیاء معنویت و بندگی در عرصه زمین برداشتند را ادامه داده و این گام ها را با گام های مکملش تکمیل کرده و اسلام مسلّم، بلکه دین حقیقی محقق و هدف الاهی از خلقت خلق را تحقق خواهد بخشید و عمل نا تمام انبیاء و اوصیاء الاهی را تمام خواهد کرد چیست؟

نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :